onsdag den 30. maj 2012

Layney under kniven...

Idag var så dagen, hvor Layney for første gang (og forhåbentlig eneste) skulle på operationsbordet. Som tidligere fortalt, havde jeg fundet en knude i hendes mælkekirtler og ville i den forbindelse også have hende steriliseret.
Jeg må nok erkende, at det var med ondt i maven at vi ankom til dyrlægen - selvom jeg har været igennem processen før, har Layney jo aldrig. Min super-dyrlæge Mads fra Esbjerg Dyrehospital tjekkede hende igennem så snart vi ankom, og hun fik lidt at slappe af på. Jeg sad med hende i venteværelset indtil hun faldt hen, og bar hende derefter ind på operationsstuen. Selve operationen tog 3 kvarter, og Mads hentede mig så snart hun var syet sammen, så jeg kunne være ved hende mens hun vågnede. Efter et kvarters tid lagde de hende ud på et blødt tæppe i venteværelset, og så kunne hun lige komme lidt til sig selv inden vi kørte hjem. 5 kvarter efter vi kom var vi igen ude af døren. Det var som altid en rigtig god behandling vi fik, og en rar oplevelse - når det nu skulle være.

Puttegøjen lige efter vi var kommet hjem - noget groggy!

Hun kom faktisk overraskende hurtigt på benene, og hoppede efter en times tid selv op i hendes stol. Hun har været ude i haven og tisse og jeg er sikker på, at imorgen er hun ganske frisk igen. Hun skal have smertestillende og antibiotika i 3 dage og sting ud om 10-12 dage.

Så er hun da vist også bikini-klar!
Jeg synes det ser rigtig pænt ud - men vi ser nu alligevel frem til at pelsen vokser frem igen!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar