søndag den 5. februar 2012

Den lille mand er flyttet ind...

I fredags kørte Katrine og jeg til Augustenborg, og hentede Bobby. Vi havde en dejlig tur - det var super hyggeligt med lidt selskab på den lange tur! Vi fik da også lige tid til at fortære en lækker pizza i Ribe!
Og her er han så :


Velkommen til Hostrup, Bobby! 
Han er faldet rigtig godt til.  Både Audi og Layney er glade for ham, og Audi accepterer fint, at hun skal dele mig med ham. Hun vil også gerne sove med ham, og han er velkommen i hendes vindueskarm. 



Igår var jeg en tur i hundeskoven med Audi, Bobby og Rex. Det er i sig selv et kæmpe projekt at komme på en gåtur, som kræver dækkener, hundesko og potevoks - og mig i mange mange lag tøj....! Men det var dejligt at komme ud og de fik rigtig løbet. Jeg brugte en del tid på indkald af Bobby, så han lærer at lytte til mig. Dette var nu slet ikke et problem, og han løb på intet tidspunkt langt væk. Men efter 25 min var gå-turen slut - hans poter var fuld af is, og han var ikke helt tilfreds med at jeg gerne ville fjerne det for ham. Så nu træner vi pote-nusseri og sko-påsætning. Jeg har jo heldigvis Audis gamle Ruffwear-sko, og de passer ham fint. Med lidt træning, skal han nok lære det.
Derudover skal vi arbejde med "være-i-bagagerummet-uden-at-grave"-problemet som han har. Jeg har planlagt at køre små ture med ham hver dag, så han bliver mere tryg ved situationen. Han bliver stresset når vi kører, men jeg håber vi kan arbejde det væk. Så det er mine 2 projekter lige pt. Og mere skal han heller ikke trænes i lige nu. Han skal bare have lov at falde til, lære vores rytme og jeg skal også lære ham at kende - og finde ud af hvilke kommandoer han er bekendt med...
Han er en rigtig tillidsfuld nussedreng, der helst vil ligge lige ved mine fødder. Nu har jeg sat hans kurv under bordet - så kan han være der i stedet for at ligge på det kolde gulv. Og han sover en del - det er hårdt med alle de nye indtryk...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar